Forum www.SKOROGOSZCZ.fora.pl Strona Główna www.SKOROGOSZCZ.fora.pl
=== FORUM SKOROGOSZCZY === do czytania, pisania i oglądania ;) www.skorogoszcz.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacja demontażu, warsztat - róg Armii Krajowej i Opolskiej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.SKOROGOSZCZ.fora.pl Strona Główna -> Sprawy Skorogoszczy <-- <<--- <<<----
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kada




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 16:41, 20 Sty 2015    Temat postu: Stacja demontażu, warsztat - róg Armii Krajowej i Opolskiej

Otwieram wątek dotyczący zmiany planu zagospodarowania działki na styku ulic Armii Krajowej i Opolskiej w Skorogoszczy - zmiana ma dotyczyć wprowadzenia możliwości ulokowania tam działalności znacząco oddziałującej na środowisko, np. stacja demontażu, lub warsztat.


Podejmuję temat ponieważ uważam, że lokalizacja takiego typu działalności gospodarczej będzie znacząco wpływać na życie pobliskich mieszkańców (działka otoczona jest z każdej strony domami jednorodzinnymi) i znacząco obniży wartość ich nieruchomości.

Nie występuję przeciwko przedsiębiorczości właścicieli działki (jestem jak najbardziej 'ZA' lokalizacją takiego biznesu w Skorogoszczy, ponieważ tworzy on miejsca pracy), jednakże nie zgadzam się na taką lokalizację (działka otoczona jest domami jednorodzinnymi, a jej przeznaczenie w planach to m.in. na dom jednorodzinny lub nieuciążliwą działalność usługową).


Na temat owej stacji powstał w zeszłym roku [link widoczny dla zalogowanych] - cały problem tkwi w tym, iż w danym miejscu stacja w ogóle nie powinna powstać - zarówno studium kierunków zagospodarowania, jak i plan zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu, nie przewidują tak uciążliwej i mogącej znacząco oddziaływać na środowisko działalności. Plany te stworzył człowiek o zdrowym rozsądku, który rozumie, że lokalizacja takiej działalności może być uciążliwa dla okolicznych mieszkańców. Ktoś jednak później wydał zgodę na jej umiejscowienie na tej działce i furtka została uchylona - właściciele stację zbudowali. Ostatecznie zgody na otwarcie stacji jednak nie dostali, ponieważ nie uzyskali w Urzędzie Marszałka Województwa pozwolenia na wytwarzanie odpadów. Prowadzenie stacji demontażu wymaga takiego pozwolenia, jednak na tej działce, biorąc pod uwagę obecny plan zagospodarowania, wytwarzać odpadów nie można. Czyli ktoś jednak w tym kraju rozumie, że nie należy umieszczać stacji demontażu między domami jednorodzinnymi - od tego są tereny o oznaczeniu "P" - obszary aktywności gospodarczej (przemysłowej, usługowej, naprawczej) które są zlokalizowane m.in. przy wyjeździe ze Skorogoszczy w stronę Popielowa. Poniżej studium kierunków zagospodarowania dla Skorogoszczy:


Jak się później okazało cały galimatias powstał w wyniku urzędniczego błędu, o czym informowała Gazeta Wyborcza w [link widoczny dla zalogowanych].
Urząd Gminy Lewin Brzeski próbuje uratować powstałą sytuację przystępując do zmiany planu zagospodarowania i wciskając stację demontażu pomiędzy domy jednorodzinne. Całej tej historii mogłoby nie być, gdyby na samym początku ktoś sprzeciwił się lokalizacji stacji między domami jednorodzinnymi...

We wrześniu 2014 roku komisje ds. Rozwoju Gospodarczego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska w Lewinie Brzeskim, a później także Rada Gminy zatwierdziły projekt uchwały w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania (w Komisji Rolnictwa i Ochr. Środ. za wnioskiem zagłosował Władysław Górka, natomiast w komisji Rozwoju Gospodarczego także pozytywnie za wnioskiem zagłosował radny ze Skorogoszczy - Pan Dariusz Zięba). Wniosek w tej sprawie do gminy skierowali właściciele działki, wniosek dotyczył:
Cytat:
Zmiana polegać będzie na wprowadzeniu do obwiązującego planu zapisów umożliwiających na działce nr 201/2 w Skorogoszczy realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.


Nasuwa się jedno podstawowe pytanie: dlaczego właściciele działki, a także wszyscy urzędnicy w gminie, którzy chcą zmienić plan zagospodarowania, nie umieszczą sobie takiej stacji obok własnej posesji??

-----

W 2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny odniósł się negatywnie do lokalizacji stacji demontażu w miejscowości Solec-Zdrój:
Cytat:
Takie zamierzenie zdaniem sądu generuje w szczególności hałas, zagrożenia pożarowe i wybuchowe oraz zanieczyszczenia, z uwagi na usuwanie z pojazdów substancji niebezpiecznych.

[...]
WSA oddalił skargę, przyznając rację kolegium, że planowane przedsięwzięcie należy do inwestycji mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, wyeksponował nakaz zgodności inwestycji z ustaleniami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Jego zdaniem zamierzona inwestycja dotyczy obiektu uciążliwego, który nie może być usytuowany w strefie „C” - obszarze uzdrowiskowym.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Jeżeli nie można lokować stacji demontażu na obszarze uzdrowiskowym, to niby dlaczego można to zrobić pośród domów jednorodzinnych?

Protesty związane z ulokowaniem stacji demontażu pojawiały się także w innych miejscach w Polsce:
- w 2014 r. w Białej około 60 mieszkańców poparło wniosek o zablokowanie budowy stacji demontażu ([link widoczny dla zalogowanych])
- w 2008 r. mieszkańcy Rojca skierowali postulat do władz miasta by stację demontażu ulokować na obrzeżach miasta, a nie w sąsiedztwie domów mieszkalnych - [link widoczny dla zalogowanych]
- w 2011 r. mieszkańcy Rudej oprotestowali powstanie stacji demontażu na osiedlu domów jednorodzinnych - [link widoczny dla zalogowanych]
- od 2011 r. w miejscowości Kamienna protestowano przeciwko lokalizacji stacji demontażu (która wcześniej działała w tym samym miejscu nielegalnie i było na nią wiele skarg - ze względu na hałas, który powstaje przy demontażu i załadunku złomu do kontenerów) - [link widoczny dla zalogowanych]
- od 2007 r protestowali także mieszkańcy Jeżowa Sudeckiego, dla których stacja również miała być sąsiadem.
- w 2014 r. w Ostrowcu Świętokrzyskim mieszkańcy osiedla Koszary, wraz z radą osiedla, wystosowali protest do władz w sprawie budowy stacji demontażu w ich sąsiedztwie - [link widoczny dla zalogowanych]
- w 2006 r. 53 mieszkańców Torunia wysłało protest do władz w sprawie budowy stacji demontażu - [link widoczny dla zalogowanych]


---

Mazowiecki Urząd Wojewódzki w warunkach dotyczących budowania i lokalizacji stacji demontażu jasno zaznacza:
Cytat:
Ze względu na uciążliwość dla otoczenia, stacje demontażu mogą być lokalizowane jedynie na terenach przeznaczonych pod działalność przemysłową lub usługową o charakterze uciążliwym (niedopuszczalne jest lokalizowanie stacji demontażu na terenach przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową).

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Jak widać takiego stanowiska nie podzielają urzędnicy z Lewina Brzeskiego, zapewne nie mieszkają w okolicy..

---

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie prowadził podobną sprawę do tej ze Skorogoszczy i ostatecznie oddalił skargę właściciela:
Cytat:
Zgodnie z § 25 ust. 1 Planu dla terenu zabudowy mieszkaniowej, oznaczonego w Planie MN, ustala się podstawowe przeznaczenie na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Na terenach zabudowy mieszkaniowej dopuszcza się lokalizację nieuciążliwych: usług i rzemiosła usługowego (ust. 2 pkt 1). Z kolei w myśl § 6 pkt 7 Planu przez usługi nieuciążliwe należy rozumieć tu obiekty usługowe wolnostojące lub lokale wbudowane, służące szeroko rozumianej funkcji usługowej, stosownie do ustawy - Prawo ochrony środowiska nie zaliczane do inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz spełniające wymogi właściwe dla podstawowego przeznaczenia terenu.

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 42 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. nr 213, poz. 1397), obowiązującym w dacie wydania zaskarżonej decyzji, stacje demontażu pojazdów w rozumieniu ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. nr 25, poz. 202 ze zm.) zaliczane są do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko. Analogicznie, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 39a, stacje demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji kwalifikowane były w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 257 poz. 2573 ze zm.). Wobec powyższego zapisu, bezsprzecznym pozostaje fakt, że działalność polegająca na prowadzeniu stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji na działce o nr ew. [...] nie stanowi nieuciążliwej usługi bądź rzemiosła usługowego, w rozumieniu § 6 ww. uchwały Rady Gminy C..

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Powyższa sprawa jest bardzo podobna z tą mającą miejsce w Skorogoszczy.

---

Wymieńmy możliwe uciążliwości wynikające z lokalizacji takiej stacji:
- rozbiórka do 500 samochodów rocznie, czyli około 2 dziennie (taki zapis zgłosił właściciel starając się o pozwolenia)
- hałas (rozbieranie pojazdów - demontaż części, nadwozia, a także sam wywóz, będzie się wiązać z hałasem. Właściciel powinien robić to jedynie przy zamkniętych drzwiach stacji, ale pewnie nie zawsze tak będzie, cóż wtedy.. dzwonić na policję za każdym razem?). Ciekawe jak będzie się odbywać załadunek i wywóz rozebranych karoserii..

(źródło: [link widoczny dla zalogowanych])

- zagrożenie pożarowe i wybuchowe
- zagrożenie zanieczyszczenia wód podziemnych, ponieważ w stacji usuwane będą paliwa, oleje i inne płyny eksploatacyjne - skąd mamy mieć pewność, że wszystko będzie usuwane zgodnie z zasadami?
- stacje demontażu i warsztaty są ujęte w wykazie Rozporządzenia Rady Ministrów z 2010 r. jako przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, a to oznacza, że lepiej trzymać się od nich z daleka
- estetyka - widok na składowisko części, karoserii, opon - któż chciałby mieć taki widok z okna:



Suma wszystkich powyższych podpunktów będzie się natomiast składać na powód obniżki wartości okolicznych gruntów i nieruchomości, bo któż chciałby mieszkać w domu mającym za sąsiada stację demontażu rozmontowującą 500 aut rocznie...


Właściciel nie mogąc dostać zgody na otwarcie stacji demontażu, starał się później o możliwość prowadzenia warsztatu, jednakże zgody również nie dostał, ponieważ naprawa pojazdów także jest działalnością uciążliwą i mogącą znacząco oddziaływać na środowisko - artykuł w tym temacie: [link widoczny dla zalogowanych]

We wrześniu 2014 r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze odmówiło Burmistrzowi Lewina Brzeskiego ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją stwierdzającą nieważność decyzji Burmistrza określającej środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji demontażu. Wniosek Burmistrza został po prostu odrzucony, jak się okazało Burmistrz nie może być stroną w takim postępowaniu, bo przecież sam w tym temacie wydawał decyzję. Jak widać Burmistrzowi bardzo zależy, nie ma w tym jednak niczego dziwnego, biorąc pod uwagę chodzące plotki, że Burmistrz Lewina i właściciel niedziałającej stacji demontażu, to dobrzy znajomi..

Tak więc pozostaje czekać, aż wspaniałomyślni Radni uchwalą nowy Plan Zagospodarowania pod inwestora, mając w nosie okolicznych mieszkańców (w tym osoby starsze, które po pierwsze nie mają dostępu do internetu i wiedzy na temat zmiany planów zagospodarowania, a po drugie raczej nie będą się w tym wieku fatygować by jeździć z pismami do Urzędu).

Jedyna nadzieja, to pisanie wniosków do Planu, jednakże i tak ostatecznie o ich przyjęciu lub odrzuceniu zdecydują Burmistrz i Radni..

O dalszym ciągu spraw będę informował (niedługo na stronie Urzędu Gminy powinien pojawić się projekt nowego Planu Zagospodarowania - [link widoczny dla zalogowanych]).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kada




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 2:19, 21 Sty 2015    Temat postu:

Pragnę także przedstawić w jaki sposób Urząd Gminy traktuje mieszkańców, którzy chcieli się dowiedzieć dlaczego Gmina we wrześniu 2014 r. głosowała nad projektem zmiany planu zagospodarowania. Odpowiedź udzielona przez Urząd to zlepek informacji nieudzielających wyjaśnienia na podstawową kwestię - czyj wniosek był powodem do owej zmiany? Treść odpowiedzi Urzędu pozostawiam każdemu do własnej oceny.

Jak się później okazało, w protokole Komisji Rozwoju Gospodarczego Burmistrz jednak zdradził.. tajemnicę:
Cytat:
Burmistrz Artur Kotara dokonał wprowadzenia do omawianego projektu uchwały, wyjaśniając, że na podstawie złożonego wniosku Państwa Kułak ze Skorogoszczy przygotowano zmianę do mpzp wsi Skorogoszcz i Chróścina. Zmiana polegać będzie na wprowadzeniu do obwiązującego planu zapisów umożliwiających na działce nr 201/2 w Skorogoszczy realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej pismo skierowane do Urzędu i podpisane przez 6 mieszkańców:




Odpowiedź z Urzędu:

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kada




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 0:39, 23 Sty 2015    Temat postu:

Proszę przeczytać to co na czerwono i powiedzieć kto tu kłamie... ?
Cytat:
Kilka tygodni temu radni zajęli się sprawą na sesji Rady Miejskiej w Lewinie Brzeskim i postanowili zmienić plan, który wstrzymał działalność stacji. Istotne wydaje się to, że z wnioskiem nie wystąpił inwestor, czyli Kułakowie, ale sam burmistrz Artur Kotara. - Taka była wola radnych - tłumaczy powody Kotara i podtrzymuje, że jego urząd, wydając decyzję środowiskową, postąpił zgodnie z procedurami.

źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Burmistrz Artur Kotara dokonał wprowadzenia do omawianego projektu uchwały, wyjaśniając, że na podstawie złożonego wniosku Państwa Kułak ze Skorogoszczy przygotowano zmianę do mpzp wsi Skorogoszcz i Chróścina. Zmiana polegać będzie na wprowadzeniu do obwiązującego planu zapisów umożliwiających na działce nr 201/2 w Skorogoszczy realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

źródło: protokół z Komisji Rozwoju Gospodarczego - [link widoczny dla zalogowanych]


Pierwszy cytat pochodzi z artykułu Gazety Wyborczej pt. [link widoczny dla zalogowanych] Czytamy w nim m.in.:
Cytat:
Małżeństwo spod Opola kupiło działkę, wzięło 500 tys. zł kredytu i postarało się o dotację na swoją działalność. Dopiero po wybudowaniu siedziby firmy okazało się, że ta nie może działać. Przeszkodą okazał się plan zagospodarowania przestrzennego, który wyklucza prowadzenie na wybranej działce stacji demontażu pojazdów, którą Ewa Kułak ze Skorogoszczy chciała otworzyć wraz z mężem.

[...]
- Mam tego dosyć. Mogli to zrobić już dawno. Ostatnie lata to gehenna, walka i w rezultacie długi. Sprawę skieruję do sądu i będę domagała się zwrotu kosztów i odszkodowania - zapowiada pani Ewa.

Czyli mamy.. błąd urzędnika, po którym zbudowano stację i wpakowano inwestorów w kłopoty. Wg Burmistrza rozwiązaniem jest po prostu zmiana planu zagospodarowania. Dlaczego jednak nikt nie bierze pod uwagę, że ten stary plan zagospodarowania jest dobry, bo chroni okolicznych mieszkańców przed prowadzeniem uciążliwych działalności na owej działce. Proponuję Burmistrzowi i Radnym żeby odkupili domy sąsiednich mieszkańców, może będąc ich właścicielami zastanowią się co zamierzają zrobić.

Błąd urzędnika powinien być naprawiony odszkodowaniem dla inwestora, a plan zagospodarowania powinien dalej chronić okolicznych mieszkańców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grotowski




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: JG

PostWysłany: Pią 1:28, 23 Sty 2015    Temat postu: stacje demontażu

W JEŻOWIE SUDECKIM mieszkancy faktycznie protestowali, jednak wygral inwestor, a teraz mają takie odgłosy jak na ponizszym filmie ze stacji demontazu w Jankowie Dolnym
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/NmvacQNforI" frameborder="0"></iframe>
https://www.youtube.com/watch?v=NmvacQNforI#t=10

w niektórych stacjach mają urządzenia do zgniatania karoserii, ale cicho to one nie chodzą..
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/fILtqMqeXTE" frameborder="0"></iframe>
https://www.youtube.com/watch?v=fILtqMqeXTE#t=10

Nie zyczę zeby to samo spotkało i was. Swego czasu rowniez duzo czytałm na ten temat i niestety inwestorzy w dokumentacji wypisują ze będzie cacy a potem jest ciagly halas, ciągly ruch samochodow. Moi znajomi skarza sie tez na smrod paliwa itp.
Praca w takich stacjach czesto trwa rowniez w sobotę, gdy wielu ludzi ma wolne, siedzi w domu i chce w spokoju odpocząć... Także składajcie wnioski do planu. Trzymam kciuki zeby jednak zadomowila sie tam inna dzialalnosc skoro wokol same domy Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Toja




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 13:27, 25 Sty 2015    Temat postu:

Przeczytałam wątek, faktycznie sprawa nie wygląda dobrze.. Właściwie już nie chodzi o tą pojedynczą sprawę stacji demontażu, ale o bardziej złożony problem - że urzędnicy mogą bez problemu zatwierdzić widzimisię sąsiada, czyli każdy z mieszkańców naszej gminy może się spodziewać, że na niby spokojnym osiedlu mieszkaniowym sąsiad postawi mu skup złomu, zakład ślusarski, obieralnię cebuli, świniarnię, itd.

Niby sprawa wydaje się prosta - są tereny z przeznaczeniem pod produkcję/przemysł, ale plany są nieprecyzyjne i niedostatecznie restrykcyjne - działalność musi zagrażać życiu i środowisku by nie było zgody na jej umieszczenie pośrodku osiedla mieszkaniowego. Tymczasem ludzie chcą żyć i pracować w spokoju (niektórzy pracują w domu), tego jednak wybrane przez obywateli władze gminy zapewnić nie potrafią, dbają natomiast o dobro jednostki - choć jak widać i tak bardzo marnie.


Faktycznie ciekawie wygląda stanowisko Mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego, przypomnę:
"Ze względu na uciążliwość dla otoczenia, stacje demontażu mogą być lokalizowane jedynie na terenach przeznaczonych pod działalność przemysłową lub usługową o charakterze uciążliwym (niedopuszczalne jest lokalizowanie stacji demontażu na terenach przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową)."
Niestety to nie nasze województwo...


Załóżmy, że powstanie ta stacja, co będzie gdy zostanie sprzedana kolejnemu inwestorowi, który mając w zapisie planu pozwolenie na "realizację przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko" postawi tam coś jeszcze gorszego? Przecież wtedy urzędnicy z Lewina powiedzą, że nic się nie da zrobić, bo taki jest plan...!!?!


Inwestor w planach podał informację, że opony ze zdemontowanych samochodów będzie wywoził co kwartał, czyli na składzie będzie leżeć nawet do 500 opon.. nie daj Boże by ktoś to podpalił.. Będzie smród jak przez pożar składowiska w Buszycach, przez który Burmistrz w Lewinie zabronił ludziom otwierać okna i wychodzić z domu, tak bardzo było zatrute powietrze..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kada




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 12:16, 01 Lut 2015    Temat postu:

Niestety na zebraniu wiejskim nie pojawił się Burmistrz Artur Kotara, który obiecywał w grudniu w swoim expose, że:
Cytat:
Moje osobiste doświadczenie podpowiada mi zawsze pytać ludzi, wsłuchiwać się w ich głos, rozmawiać z mieszkańcami, sołtysami, kierownikami jednostek i instytucji działających na naszym terenie, debatować z radnymi, po prostu szukać optymalnych rozwiązań, które będą najlepszą odpowiedzią na oczekiwania lokalnej społeczności.
To podstawowe kryterium towarzyszyć mi będzie przy podejmowaniu każdej decyzji. Jestem głęboko przekonany, że kierując się nim wspólnie, uda nam się osiągnąć zamierzone cele, a przez to spełnić nadzieje i oczekiwania mieszkańców naszej gminy.

ważniejszy dla Burmistrza okazał się wywiad z redaktorem..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymek




Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 20:02, 25 Sie 2015    Temat postu:

na stronie BIPu pojawiła się informacja o wyłożeniu zmianhy planu zagospodarowania - pewnie chodzi o tą działkę ze stacją.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kada




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:34, 07 Wrz 2015    Temat postu:

A tymczasem w Polsce..

Glincz. Protestują przeciwko budowie stacji demontażu pojazdów
Cytat:

Mieszkańcy Glincza (gm. Żukowo) zamierzają wszelkimi sposobami blokować budowę w ich miejscowości stacji demontażu pojazdów. - Miejsce takich zakładów jest na terenach przemysłowych, a nie w sąsiedztwie domów jednorodzinnych - mówili podczas dzisiejszego spotkania w Urzędzie Gminy.

Na działce przy ul. Wierzbowej w Glinczu (gm. Żukowo) spółka Vice Versa zamierza stworzyć stację demontażu pojazdów. Na ten cel ma zostać wykorzystany budynek gospodarczy znajdujący się na działce oraz przyległy do niego teren. Działka sąsiaduje z terenami rolnymi, mieszkalnymi i produkcyjno-usługowymi. W tej chwili opracowywany jest raport oddziaływania na środowisko planowanej inwestycji i dziś w żukowskim Urzędzie Gminy odbyła się rozprawa administracyjna, w trakcie której mieszkańcy mieli prawo zgłaszać swoje uwagi.

W spotkaniu wzięło udział kilka osób, ale pod sprzeciwem dotyczącym lokalizacji zakładu w Glinczu podpisało się już ponad 50 mieszkańców.

- Nie chodzi tylko o hałas, ale ważną kwestią są również względy estetyczne i oddziaływanie tego zakładu na środowisko – mówił jeden z uczestników spotkania. – Jest to zakład, którego działalność będzie uciążliwa dla otoczenia i co do tego nikt nie ma żadnych wątpliwości. Będą tam składowane wraki samochodów, oleje, akumulatory, części – słowem nagle w miejscowości zabudowanej domami jednorodzinnymi powstanie śmietnisko. To, że ktoś ma prawo użytkować swoją nieruchomość tak jak uważa, to nie oznacza, że może utrudniać życie innym.

Pełnomocnik inwestora zapewniał, że firma przestrzegać będzie wszelkich wymogów i norm związanych z ochroną środowiska.

- Jeżeli okazałoby się, że zakład generuje hałas wykraczający poza dopuszczalne normy, czy emituje zanieczyszczenia, to istnieją środki prawne, by pociągnąć firmę do odpowiedzialności i są instytucje, które będą egzekwowały przestrzeganie prawa w tym zakresie – mówił.


Mieszkańców to jednak nie przekonuje. Podkreślają, że lokalizacja tego rodzaju działalności w tym miejscu jest wyjątkowo kiepskim pomysłem.

- Miejsce takich zakładów jest na terenach przemysłowych, a nie pośród domów jednorodzinnych – mówili uczestnicy dyskusji. – Proszę popatrzeć co się dzieje w innych miejscowościach, gdzie działają tego rodzaju zakłady w bliskim sąsiedztwie domów. Ludzie z tym walczą, próbują się tego sąsiedztwa pozbyć. Poza tym ulica Wierzbowa jest wąska, bo ledwie mijają się dwa samochody osobowe. A teraz miałby tam jeździć ciężki transport, który będzie odbierał złom? To dodatkowa uciążliwość i niebezpieczeństwo dla nas wszystkich.

Tomasz Szymkowiak, zastępca burmistrza gminy Żukowo poinformował, że postępowanie w sprawie raportu oddziaływania na środowisko jest dopiero jedynym z etapów na drodze ubiegania się przez inwestora o pozwolenie na realizację inwestycji.

- Czy to po wydaniu raportu oddziaływania na środowisko, czy też na etapie wydawania warunków zabudowy i wreszcie pozwolenia na budowę, zawsze przysługuje państwu możliwość odwołania od każdej wydanej decyzji administracyjnej – powiedział Tomasz Szymkowiak. – Inwestor bez wątpienia zdaje sobie sprawę, że cała procedura potrwa kilka lat.

Jednocześnie urzędnicy żukowskiego magistratu poinformowali, że nie mają podstaw by wydać spółce negatywną decyzję ws. oceny oddziaływania na środowisko, ponieważ nie ma ku temu żadnych przesłanek. Chodzi o to, że działka nie znajduje się na obszarze Natura 2000, nie wykazano oddziaływania inwestycji na wody powierzchniowe i nie ma żadnych niezgodności z planem zagospodarowania przestrzennego, bo nie został on dla tego terenu sporządzony.

Mieszkańcy Glincza zapowiadają jednak, że nie odpuszczą i wszelkimi sposobami będą starali się nie dopuścić do powstania stacji demontażu pojazdów. W trakcie spotkania sugerowali nawet przedstawicielom spółki, by zastanowili się nad znalezieniem innej lokalizacji dla inwestycji.

[link widoczny dla zalogowanych]

i znów cały galimatias przez inwestora, który nie potrafi zrozumieć, że ludzie nie chcą mieć za sąsiada stacji demontażu pojazdów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Toja




Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:11, 21 Paź 2015    Temat postu: Zmiana planu zagospodarowania przestrzennego

.

27 października na sesji Rady Gminy odbędzie się głosowanie dotyczące zmiany planu zagospodarowania działki. Przypomnę, wg nowego planu:

"przeznaczenie podstawowe terenu stanowią obiekty obsługi komunikacji samochodowej, warsztat samochodowy oraz stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji"

Większość uwag zgłoszonych przez okolicznych mieszkańców została odrzucona. Urząd Gminy forsuje więc zamysł by między domami jednorodzinnymi stawiać stację demontażu pojazdów...

Uwzględnione uwagi dotyczą:
- nakazu prowadzenia demontażu pojazdów w zamkniętym pomieszczeniu
- ograniczenia maksymalnej wysokości budynków do 9 m (wcześniej 12 m)
- właściciel ma zasadzić wokół działki żywopłot, który ma mieć minimum 2 m wysokości


Treść planu oraz komentarze do uwag mieszkańców można znaleźć tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Plan pewnie zostanie przegłosowany. Przypomnę, że 42 osoby ze Skorogoszczy podpisały się pod wnioskiem o niezmienianie planu zagospodarowania, czyli uniemożliwienie lokalizowania na tej działce działalności mogących znacząco oddziaływać na środowisko i działalności uciążliwych. Nikt nie chciałby takiej działalności obok swojego okna.... A tymczasem za zmianą planu będą głosować radni, którzy w większości mieszkają w innych miejscowościach.. Jak obok ich domów ktoś, kiedyś będzie miał podobne plany, to dopiero wtedy będą się sprzeciwiać jak mieszkańcy pobliskich domów w Skorogoszczy..


.


Ostatnio zmieniony przez Toja dnia Śro 22:19, 21 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kada




Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:26, 14 Gru 2015    Temat postu:

WOJEWODA UNIEWAŻNIŁ UCHWAŁĘ RADY GMINY!!!

Zanim o powyższym, to wróćmy jeszcze do Sesji Rady Gminy. Poniżej treść protokołu z sesji, dotycząca głosowania nad zmianą miejscowego planu zagospodarowania:

Cytat:
Dotyczy uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Skorogoszcz i Chróścina.

Wprowadzenie do tematu nie przedstawiono.



Stanowisko Komisji :
- Rozwoju Gospodarczego - zaopiniowała pozytywnie - jednogłośnie 5 głs. „za”
- Rolnictwa i Ochrony Środowiska - zaopiniowała pozytywnie - jednogłośnie 5 głs. „za”.

Zapytania i uwagi :

Mieszkanka Skorogoszczy wystąpiła w imieniu mieszkańców (nie tylko sąsiadującej posesji ) dotyczącej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego :



Szanowni Państwo
z uwagi na planowane głosowanie nad projektem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego działki nr 201/2 położonej w Skorogoszczy pragniemy jeszcze raz zaapelować o nie podejmowanie decyzji, której skutkiem będzie pogorszenie jakości życia okolicznych mieszkańców oraz obniżenie estetycznego wizerunku wsi. Działka w obecnym planie zagospodarowania przestrzennego jest przeznaczona pod zabudowę mieszkaniowa jednorodzinną oraz pod usługi , drobną wytwórczość i rzemiosło. Obecnie obowiązujący plan bierze więc pod uwagę bliskość sąsiednich domów jednorodzinnych z którymi działka 201/2 jest otoczona. Uważamy zatem, że ten plan jest dobry i nie wymaga zmiany.

Zmiana planu zagospodarowania dotyczy umożliwienia działania we wspomnianym miejscu w stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz warsztatu samochodowego. Stacje demontażu pojazdów według polskiego prawa, a tutaj Państwo powołują się na prawo polskie, zaliczane są do działalności uciążliwych i znacząco wpływających na środowisko. Najlepiej więc aby takie przedsiębiorstwa były lokowane na terenach przemysłowych z dala od zabudowań mieszkalnych, dzięki temu mieszkańcy będą mogli żyć spokojnie w swoich domach, a stacje demontażu pracować bez zbędnych ograniczeń. W omawianym przypadku jednak stacja demontażu i warsztat mają powstać w bliskiej odległości od domów jednorodzinnych, których mieszkańcy będą narażeni na uciążliwości związane z jej działalnością m.in. hałas związany z demontowaniem samochodów lub składowaniem złomu, jego załadunkiem na przyczepy, ciężarówki . Niebezpieczeństwo wybuchu, pożaru opon oraz niewątpliwie obniżeniem poziomu estetyki okolicy z uwagi na składowany złom.
Stacja według szacunków inwestora ma demontować minimum 500 samochodów rocznie. Zdemontowane elementy oraz opony będą składowane na zewnątrz zakładu.

W uwagach do planu zagospodarowania przestrzennego , który złożyliśmy w Urzędzie Gminy zapisaliśmy, że nie zgadzamy się na lokalizację w tym miejscu stację demontażu i warsztat. Jesteśmy pewni, że na wspomnianej działce może ulokować się przedsiębiorstwo, którego charakter działalności nie będzie negatywnie wpływał na poziom naszego życia. Chcemy przez to podtrzymać argument, który mówi o zapewnieniu nowych miejsc pracy.

Pod naszym listem podpisało się ponad 40 osób w tym radni. Apelujemy również do pozostałych radnych gminy Lewin Brzeski oraz do Pana Burmistrza aby uszanowali wolę mieszkańców Skorogoszczy i zagłosowali przeciwko zmianie planu zagospodarowania.

Na koniec, zastanówcie się Państwo, czy chcielibyście żeby obok waszego domu gdzie chcecie odpoczywać działała stacja demontażu a na działce składowane były karoserie opony, inne części.

Zanim Państwo zagłosują odpowiedzcie sobie na pytanie, czy otrzymaliście mandat od społeczeństwa po to aby poprawiać jakość naszego życia i działać na korzyść lokalnej społeczności, czy wprost przeciwnie, a wynik Waszego głosowania będzie odpowiedzią na to pytanie. Dziękuję bardzo






Radny Dariusz Zięba przypomniał, że podobny dylemat mieliśmy jako radni poprzedniej kadencji gdy chodziło o osiedle Westerplatte w Lewinie Brzeskim i gdzie Firma Vipak chciała poszerzyć działalność gospodarczą o lakiernię – produkcję papieru kolorowego i na prośbę mieszkańców osiedla odrzucona została taka alternatywa. Firma przeniosła się do innej gminy ale uszanowaliśmy w ten sposób głos mieszkańców .

Na tym zakończono dyskusję.

Przewodniczący Rady Waldemar Włodek odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

Rada Miejska w obecności 14 radnych – 6 głsów „za” przy 3 głs. „przeciw” i 4 głs. „wstrzymujące” podjęła Uchwałę Nr XII/123/2015 w powyższej sprawie .


Powyższa treść nie stanowi pełnego streszczenia dyskusji, która wywiązała się nad zmianą planu. Radni tłumaczyli "że Gmina musi zarabiać na podatkach by móc realizować inne zadania". Szkoda, że wg Radnych Gmina powinna zarabiać za wszelką cenę. Szkoda również, że czterem Radnym zabrakło odwagi by zagłosować przeciw, zamiast wstrzymywać się od głosu - co jest równoznaczne dla mnie z nieprzygotowaniem się do tematu, bo chyba nie po to jest się członkiem Rady by wstrzymywać się od głosu. Dla trzech Radnych, którzy głosowali przeciwko - WIELKIE BRAWA!

Burmistrz i pozostali Radni zignorowali zdanie mieszkańców Skorogoszczy, którzy podpisali protest.



Przegłosowana uchwała to jednak nie koniec. Zgodność uchwały z prawem, ze studium zagospodarowania przestrzennego i innymi przepisami zbadał jeszcze Urząd Wojewódzki.. i stwierdził: nieważność uchwały w całości z uwagi na jej niezgodność ze studium oraz z uwagi na inne naruszenia prawa! Tu zwrócić należy uwagę na to co napisane zostało na tym forum już w styczniu 2015 r., a mianowicie, że lokalizowanie stacji demontażu w tym miejscu jest niezgodne ze Studium Kierunków Zagospodarowania. Okazuje się, że mieszkańcy lepiej potrafią czytać i zrozumieć studium niż Burmistrz, urzędnicy i planiści - brawo! Chyba, że ktoś miał świadomość zaistniałej sytuacji i próbował zmienić MPZP, mając nadzieję, że się uda... Ech.. czego się nie robi "dla dobra mieszkańców"...

Mało tego, Rozstrzygnięcie Nadzorcze Wojewody Opolskiego wskazuje na wiele więcej niezgodności z prawem powyższej uchwały. Cała treść Rozstrzygnięcia Nadzorczego dostępna jest tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

A poniżej tylko wycinki dotyczące niezgodności ze Studium i chorego tłumaczenia jakim podpierał się Przewodniczący Rady w oparciu o stwierdzenia J.M. Chmielewskiego:

Cytat:
Wszczęcie postępowania nadzorczego nastąpiło z powodu naruszenia:

1. art. 9 ust. 4. art. 15 ust. 1, art. 20 ust. 1 u.p.z.p., poprzez zapisy naruszające ustalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Lewin Brzeski w zakresie przeznaczenia terenu pod zabudowę obiektów obsługi komunikacji samochodowej –warsztat samochodowy oraz stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji, która wedle §2 ust. 1 pkt 42 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. 2010 r. Nr. 213 poz. 1397 ze zmianami) została zaliczona do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, co jest sprzeczne z zapisami ww. Studium, które stanowi (cyt.) Przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko należy lokalizować poza osiedlami mieszkalnymi



i dalej:

Cytat:
Przewodniczący Rady Miejskiej w Lewinie Brzeskim przedstawił wyjaśnienia w wyznaczonym terminie, odnosząc się do zarzutu naruszenia 9 ust. 4. art. 15 ust. 1, art. 20 ust. 1 u.p.z.p.powołując się na J.M. Chmielewskiego stwierdził, iż (cyt.) „zgodnie z definicją, osiedle mieszkalne to „jednorodzinny architektonicznie zespół budynków mieszkaniowych z niezbędnymi usługami, terenami zieleni oraz systemem ulic dojazdowych i parkingów”. Część wsi Skorogoszcz w której zlokalizowany jest teren dla którego uchwalono przedmiotową zmianę mpzp nie posiada w swojej charakterystyce cech osiedla tj. nie tworzy jednorodnego zespołu budynków mieszkalnych, ponadto przez centrum omawianego terenu przebiega droga krajowa nr 94 oraz droga powiatowa, które zgodnie z powyższa definicją nie są elementem osiedla mieszkalnego. W związku z powyższym Przewodniczący Rady stwierdził, iż zgodnie z ustaleniami studium i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lewin Brzeski przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko zaplanowano do lokalizacji po za osiedlami mieszkalnymi, o czym świadczy rysunek zmiany planu. Ponadto Przewodniczący Rady wyjaśnił, iż zgodnie z obowiązującym s.u.i.k.z.p gminy Lewin Brzeski uchwalonym uchwałą nr XXI/155/2012 Rady Miejskiej w Lewinie Brzeskim z dnia 27 marca 2012 r. teren przedmiotową uchwałą jest przeznaczony pod obszar zagospodarowania intensywnego, oznaczonego symbolem „MI”, do którego przypisano przeznaczenie podstawowe –tereny mieszkaniowe intensywnej zabudowy wielorodzinnej oraz jednorodzinnej. Jako przeznaczenie dopuszczalne ustalono funkcje gospodarcze o niskiej uciążliwości –rolnicze, usługowe, produkcyjne, przetwórcze, naprawcze, magazynowe, składowe, bazowe itp. Natomiast w części tekstowej studium w rozdziale 16.2 –funkcjonalne jednostki terenowe –ogólne zasady i standardy zagospodarowania w pkt 12 ustalono, iż ddziaływanie inwestycji nie powinno powodować przekroczenia standardów jakości środowiska określonych w przepisach odrębnych poza terenem do którego inwestor posiada tytuł prawny. Mając na uwadze powyższe wprowadzono do przedmiotowej uchwały ustalenia w zakresie ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego w § 7 ust. 1 pkt 1 i 2:

1. uciążliwość prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie emisji wibracji, hałasu, zanieczyszczenia powietrza, substancji zapachowych, niejonizującego promieniowania elektromagnetycznego oraz zanieczyszczenia gruntu i wód nie może powodować przekroczenia obowiązujących standardów środowiskowych określonych przepisami odrębnymi oraz wywoływać konieczność ustanowienia obszaru ograniczonego użytkowania,

2. prowadzona działalność usługowa nie może powodować ponadnormatywnego obciążenia środowiska naturalnego poza granicami terenu, do którego inwestor posiada tytuł prawny.Oznaczać to będzie, iż przy realizacji planowanego przedsięwzięcia należy zastosować rozwiązania techniczne i technologiczne, które zminimalizują uciążliwość inwestycji i nie spowodują przekroczenia standardów jakości środowiska określonych w przepisach odrębnych.



Mając na uwadze powyższe Przewodniczący Rady stwierdził, iż (cyt.) „Oznacza to, że przy realizacji planowanego przedsięwzięcia należy zastosować rozwiązania techniczne i technologiczne, które zminimalizują uciążliwość inwestycji i nie spowodują przekroczenia standardów jakości środowiska określonych w przepisach odrębnych poza terenem do którego inwestor posiada tytuł prawny. W przeciwnym wypadku program inwestycji będzie musiał być zmniejszony, ale to dopiero może zostać określone dopiero na etapie wykonania projektu budowlanego oraz raportu oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia”



i ostateczne odniesienie się Wojewody do powyższego tłumaczenia Przewodniczącego Rady:

Cytat:
Wojewoda Opolski wyjaśnia zatem, co następuje.

Uchwała zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Skorogoszcz i Chróścina, gmina Lewin Brzeski w rozdziale 3 § 15 ustala przeznaczenie dla terenu obiektów obsługi komunikacji samochodowej „1 KS”. W zakresie podstawowego przeznaczenia ustalono obiekty obsługi komunikacji samochodowej –warsztat samochodowy oraz stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Natomiast Studiumuwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Lewin Brzeski przyjętego uchwałą Rady Miejskiej w Lewinie Brzeskim nr XXI/155/2012 z dnia 27 marca 2012 r. zawiera zapisy, które stanowią sprzeczność z ustaleniami przedmiotowej uchwały. Zgodnie ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego granice obszaru objętego zmianą miejscowego planu znajdują się na terenie oznaczonym w studium symbolem „MI” - „obszary zagospodarowania intensywnego”, zdefiniowane jako „tereny mieszkaniowe intensywnej zabudowy wielorodzinnej oraz jednorodzinnej”. Na stronie 159 studium uwarunkowań w podrozdziale 16.3 punkcie 2 lit. „g” znajduje się zapis odnoszący się do terenów „MI” dopuszczający dla tych trenów (cyt.) funkcje gospodarcze o niskiej uciążliwości –rolnicze, usługowe, produkcyjne, przetwórcze, naprawcze, magazynowe, składowe, bazowe, itp.; oraz w podrozdziale 16.3 punkcie 2 lit. „l” znajdują się zapisy (cyt.) „nie zezwala się na lokalizację obiektów hodowlanych oraz obiektów usługowych i produkcyjnych o dużej uciążliwości, stwarzających zagrożenie dla środowiska i zdrowia ludzi, generujących intensywny ruch pojazdów dostawczych”. Natomiast trzeba mieć na względzie, iż zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w § 2 ust. 1 pkt 43 (cyt.) „Do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się stacje demontażu w rozumieniu ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (j.t. Dz. U. z 2015 r. poz. 140)”. Nie można uznać wyjaśnień Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lewinie Brzeskim, iż w projekcie zmiany miejscowego planu w § 7 ust. 1 pkt 1 i 2 wprowadzono ustalenia w zakresie ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego zakazujące przekroczenia obowiązujących standardów środowiskowych określonych przepisami odrębnymi oraz zakazu obciążenia środowiska naturalnego poza granicami terenu, do którego inwestor posiada tytuł prawny, w efekcie czego przy realizacji planowanego przedsięwzięcia należy zastosować rozwiązania techniczne i technologiczne, które zminimalizują uciążliwość inwestycji i nie spowodują przekroczenia standardów jakości środowiska określonych w przepisach odrębnych. Powyższe tłumaczenia nie są wystarczające, gdyż zapisy studium dla obszaru „MI” w podrozdziale 16.3 punkcie 2 lit. „l” nie zezwalają na lokalizację obiektów o dużej uciążliwości, stwarzające zagrożenie dla środowiska i zdrowia ludzi, generujący intensywny ruch pojazdów dostawczych, natomiast zezwalają w 16.3 punkcie 2 lit. „g” wyłącznie na lokalizacje funkcji gospodarczej o niskiej uciążliwości. Należy uznać, iż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, do których należy stacja demontażu pojazdów wg. Rozporządzenia Rady Ministrów są jednocześnie przedsięwzięciami uciążliwymi dla środowiska. Wyżej wymienione stanowisko potwierdza wyrok NSA z dnia 7 maja 2014 r. (syng. Akt II OSK Poz. 30762930/12) (cyt.) „Nie można również podzielić stanowiska skarżącego kasacyjnie, że przedmiotowa inwestycja nie należy do przedsięwzięć uciążliwych dla środowiska. Nie ulega wątpliwości, że przedmiotowe zamierzenie polegające na budowie stacji demontażu w rozumieniu ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25, poz. 202 z późn. zm.), zostało wymienione w § 2 pkt 42 rozporządzenia w sprawie przedsięwzięć mogących oddziaływać na środowisko, jako przedsięwzięcie zawsze znacząco oddziałujące na środowisko. Sam fakt, że ustawodawca nie określił tego oddziaływania jako uciążliwe, nie oznacza, że nie posiada ono takich cech”.


Wojewoda Opolski wprawdzie przyjmuje wyjaśnienia Przewodniczącego Rady w zakresie, iż obszar przedmiotowej uchwały nie posiada w swojej charakterystyce cech osiedla, zgodnie z przytoczoną definicją J.M. Chmielewskiego osiedla mieszkalnego jako (cyt.) „jednorodzinny architektonicznie zespół budynków mieszkaniowych z niezbędnymi usługami, terenami zieleni oraz systemem ulic dojazdowych”, jednakże zapisy studium dla obszarów „MI” przewidują intensywną zabudowę wielorodzinną oraz jednorodzinną, z dopuszczeniem lokalizacji usług towarzyszących. Przytoczone zapisy studium są mało doprecyzowane aby jednoznacznie stwierdzić, czy teren przewidziany w studium nie posiada cech skutkujących uznaniem, iż jest to osiedle mieszkalne. Ponadto pojęcie „osiedle” definiuje ustawa z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (Dz. U. z 2003 r., Nr 166, poz. 1612 ze zmianami) jako (cyt.) „zespół mieszkaniowy stanowiący integralną część miasta lub wsi”. Jednakże pozostałe ustalenia studium wskazują na fakt, iż przedmiotowym terenie nie można dopuścić do lokalizacji inwestycji uciążliwych dla środowiska jakimi są stacje demontażu pojazdu.


Mając na względzie powyższe przepisy prawa należy uznać, iż ustalenia przedmiotowej uchwały odnoszące się do przeznaczenia terenu pod lokalizację obiektu obsługi komunikacji samochodowej – warsztat samochodowy oraz stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji, stanowią naruszenie ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Lewin Brzeski przyjętego uchwałą Rady Miejskiej w Lewinie Brzeskim nr XXI/155/2012 z dnia 27 marca 2012 r. gdyż zapisy studium wyraźnie zakazują lokalizacji obiektów o dużej uciążliwości, stwarzających zagrożenie dla środowiska i zdrowia ludzi, generujących intensywny ruch pojazdów dostawczych, do których wedle Rozporządzenia Rady Ministrów została zaliczona stacja demontażu pojazdów. Potwierdzeniem stanowiska tut. organu w sprawie naruszenia ustaleń studium, jest wyrok WSA w Gdańsku z dnia 24 września 2014 r. (sygn. akt II SA/Gd 340/14) (cyt.) „Niezgodność planu miejscowego z ustaleniami studium skutkuje tym, że dochodzi do naruszenia zasad sporządzenia planu miejscowego. Plan miejscowy niezgodny ze studium pozostaje w wyraźnej sprzeczności z art. 9 ust. 4 u.p.z.p. i nie powinien zostać uchwalony przez organ gminy z uwagi na treść art. 20 ust. 1 u.p.z.p., gdyż narusza on ustalenia studium”.



To jeszcze nie koniec drogi do zablokowania powstania tej inwestycji w tym miejscu, bo Burmistrz może odwołać się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, jednakże w świetle powyższego będzie to naprawdę strata czasu i publicznych pieniędzy. Co jeszcze musi się stać by ktoś poszedł po rozum do głowy i przestał przepychać powstanie tej stacji w tak bliskiej odległości od domów jednorodzinnych. Od takich inwestycji są tereny przemysłowe. Kropka.


I jeszcze jedno: warto pisać do urzędów i innych instytucji, warto przekonywać Radnych do swoich racji, jeździć na sesje Rady Gminy, warto poświęcać czas na czytanie dokumentacji i przepisów, bo tylko tak możemy coś zmienić.. Jak widać czasami urzędnicy zapominają kto ich wybrał i że na pierwszym miejscu powinno stawiać się dobro ludzi, potem dopiero powinno się myśleć o pieniądzach, podatkach i biznesie.


Ostatnio zmieniony przez Kada dnia Pon 22:59, 14 Gru 2015, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.SKOROGOSZCZ.fora.pl Strona Główna -> Sprawy Skorogoszczy <-- <<--- <<<----
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin